სასწავლო
პროექტის გეგმის შაბლონი
სასწავლო პროექტის ავტორი
|
||||
სახელი, გვარი
|
ლიანა ტუკვაძე
|
|||
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
|
ქ.თბილისი
|
|||
სკოლა
|
59 -ე
|
|||
პროექტის მონახაზი
|
||||
პროექტის დასახელება
|
||||
სიკვდილით
დასჯა სამართალი თუ დანაშაული?!
|
||||
პრობლემის აქტუალობა და პროექტის შინაარსი
|
||||
1) პროექტი
აქტუალურია იმით, რომ მოსწავლეების მიერ ინტერნეტში მოძიებული სხვადასხვა
ინფორმაციების ურთიერთგაზიარება ხელს
შეუწყობს აღნიშნულ თემაზე სიღრმისეული
ცოდნის მიღებას, კრიტიკული ანალიზის და სუბიექტური მოსაზრების თამამად
ჩამოყალიბების , ურთიერთთანამშრომლობის და კრეატიული აზროვნების უნარ-ჩვევების
განვითარებას.
2)
2)
მოსწავლეები შეისწავლიან სიკვდილით
დასჯის ისტორიას, ანტიკური დროიდან დაწყებული და თანამედროვე ევროპული ქვეყნებით
დამთავრებული, გააანალიზებენ სიკვდილით
დასჯის სხვადასხვა ფორმებს, მის ნეგატიურ შედეგებს, შეეცდებიან სწორად შეაფასონ
და დაასაბუთონ თავიანთი მოსაზრება
სიკვდილით დასჯის გაუმართლებლობის შესახებ .
|
||||
საგანი/საგნები
|
||||
სამოქალაქო განათლება
|
||||
საფეხური/კლასი
|
||||
მე-10
|
||||
პროექტის განხორციელების დრო
|
||||
1
თვე
|
||||
პროექტის საფუძვლები
|
||||
საგნობრივი სტანდარტები
|
||||
მოქ.X.6.
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები
ინდიკატორები
·
ხსნის, თუ რატომ ევალება პიროვნებას კანონის დაცვა; აღწერს და აფასებს იმ საშიშროებას, რაც მოსდევს არაკანონიერ მოქმედებას;
·
მსჯელობს, როგორ მოიქცევა მისი უფლებების დარღვევის შემთხვევაში და ხსნის, რატომ უნდა გაუწიოს ანგარიში სხვის თავისუფლებებს საკუთარი უფლებების დაცვისას
|
||||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
||||
მოსწავლეები მოიძიებენ და შეისწავლიან სხვადასხვა სახის
ინფორმაციებს სიკვდილით დასჯის
კანონმდებლობის შესახებ ძველი და თანამედროვე ქვეყნების ისტორიიდან,
იმსჯელებენ ამ არაადამიანური
სასჯელის გაუმართლებლობაზე და მის
ნეგატიურ შედეგებზე, სიკვდილით დასჯის ფორმებზე, საკუთარი უფლებების დაცვისას სხვისი
უფლებების ხელშეუხლებლობის
აუცილებლობაზე, გაიაზრებენ და შეაფასებენ
სიკვდილით დასჯას, როგორც არაჰუმანურ
და არაქრისტიანულ ქმედებას, რომელიც
სამწუხაროდ დღემდე შემორჩენილია მსოფლიოს რამდენიმე ქვეყანაში. ასევე პროექტის
ბოლოს გამართავენ დისკუსიას , სადაც დაასაბუთებენ თავიანთ მოსაზრებებს ამ
თემაზე.
|
||||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები:
|
||||
ზოგადი კითხვა
თემატური კითხვები
|
რ ატომ შემოიღეს სიკვდილით დასჯა?
როგორია სიკვდილით დასჯის მექანიზმი, მისი
ფორმები წარსულ-ში და დღეს?
რამდენად შეესაბამება კრიმინალური დანაშაულის სტატისტიკა სიკვდილით
დასჯის კანონმდებლობას მუსლიმანურ და სხვა ქვეყნებში?
|
|||
შინაარსობრივი კითხვები
|
სიკვდილით
დასჯის კანონში რამდენად ამართლებს მიზანი შაშუალებას? რა მიზნით შემორჩა კანანმდებლობაში დღემდე
სიკვდილით დასჯა და რამდენად უწყობს ხელს სამართლებრივი კულტურის ამაღლებას?
|
|||
შეფასების გეგმა
|
||||
შეფასების დროის ჩარჩო(შეფასების სტრატეგიები)
|
||||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
||
პროექტის დასაწყისში
|
გონებრივი იერიში
მოსწავლეების
ნამუშევრების შემოწმება
|
თვალსაჩინოდ
დაწერილი საკითხი ფორმატის ფურცელზე, მოსწავლეების ნამუშევრების
შემოწმება
|
||
პროექტის მსვლელობისას
|
თანასწორთა უკუკავშირი
თვითთშეფასება და რეფლექსია
დღიური
სტრუიქტურირებული ინტერვიუები და
დაკვირვება
|
ფორმა
მინიშნებები
ფორმა
მასწავლებლისა და
მ ოსწავლის დაკვირვება
|
||
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
დოკ. ფილმი
|
შეფასების სქემა
|
||
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
||||
პროექტის
დასაწყისში გონებრივი იერიშის მეთოდით გავმართავ დისკუსიას თემაზე“რატომ
შემოიღეს და დღემდე არსებობს სიკვდილით დასჯა?
ნამუშევრების
მიხედვით დავადგენ მათ ცოდნას
თითოეული
აქტივობის შემდეგ მოსწავლეები შეაფასებენ შესრულებულ სამუშაოს და მისცემენ
რჩევებს ერთმანეთს და ასევე გააკეთებენ თვითშეფასებას.
პროექტის
განმავლობაში მოსწავლეები აწარმოებენ დრიურს, სადაც აღწერენ შესრულებულ
სამუშაოს, რა პრობლემები შეხვდათ, როგორ გადაჭრეს ის და დასახეს მეორე დღის
გეგმა.
მოსწავლეების
ერთი ჯგუფი მოამზადებს
თვალსაჩინბოებებს სიკვდილით დასჯაზე,
მეორე ჯგუფი იმუშავებს დოკუმენტურ ფილმზე,ძირითადი ჯგუფი მოამზადებს
პრეზენტაციებს.
|
||||
სხვა საკითხები
|
||||
წინარე ცოდნა
|
||||
მოსწავლეებმა უნდა
იცოდნენ ისტორიიდან რომელ ქვეყნებში იყენებდნენ სიკვდილით დასჯას და რატომ
|
||||
სასწავლო პროცედურები
|
||||
გონებრივი იერფიშიოს
მეთოდით გავმართავ დისკუსიას ზოგად
კითხვაზე;’რატომ შემოიღეს სიკვდილით დასჯა?
მოსწავლეებს დავუსვამ
კითხვებს:
1)რომელ
ცივილიზაციებში შემოიღეს პირველად სიკვდილით დასჯა და რატომ/
2)რა ვიცით სიკვდილით
დასჯის ფორმების შესახებ?
3)რომელი ქვეყნებშია
დღეს გავრცელებული სიკვდილით დასჯა და რამდენად შემცირებულია კრიმინალური დანაშაულობები აღნიშნულ ქვეყნებში.
4)რა ადგილი უჭირავს
საქართველოს აღნიშნულ კანონთან მიმართებაში საერთაშორისო სამართლებრივ სისტემაში
და საიდან იღებს სათავეს ჩვენს
ქვეყანაში ჰუმანისტური კანონმდებლობა?
5)რამდენად
გამართლებულია დღესდღეობით სიკვდილით დასჯის უმაღლესი კანონი რელიგიური და
სამართლებრივი თვალსაზრისით? არის თუ
არა ეს დანაშაული დანაშაულის წინააღმდეგ?
მოსწავლეებს
ჩავუტარებ მინი- ლექციას და მივცემ მ ითითებებს
იმ ფაქტორების შესახებ, რამაც გამოიწვია უკიდურესი სასჯელის შემოღება
სხვადასხვა ქვეყანაში ანტიკური ისტორიიიდან, ასევე გავამახვილებ ყურადღებას სიკვდილით დასჯის თანამედროვე მეთოდების ყოვლად
გაუმართლებლობასა და მიუღებლობაზე.
კლასს დავყოფ
ჯგუფებად და თითოეულ ჯგუფს დავავალებ
მოიძიონ და შეაგროვონ ინფორმაციები სიკვდილით დასჯის კანონმდებლობის
ისტორიიდან, ბაბილონის მეფე ჰამურაბიდან დაწყებული თანამედროვე ქვეყნებით დამთავრებული,
მოსწავლეები
მოიძიებენ და წარმოადგენენ პრეზენტაციებს
სიკვდილით დასჯის სხვადასხვა
ფორმების და მნიშვნელობის შესახებ, იმ,სჯელებენ ბიბლიის მიხედვით ადამიანის
სიცოცხლის ხელშეუხლებლობასა და უზენაეს, უფლებაზე, მუსლიმანურ ქვეყნებში ამ
კანონის რელიგიურ ეტიმოლოგიაზე და ზოგადად სიკვდილით დასჯის
გაუმართლებლობაზე. გამოთქვამენ საკუთარ შეხედულებებს ამ საკაცობრიო მნიშვნელობის უმკაცრეს
სასჯელის მიუღებლობაზე.
მოსწავლეები
პერიოდულად შეაფასებენ შესრულებულ სამუშაოს, რჩევებს მისცემენ ერთმანეთს,ასევე
გააკეთებენ თვითშეფასებას, აწარმოებენ დღიურს.
ერთი ჯგუფი მოამზადებს ფილმს, მეორე
პრეზენტაციებს, მესამე კედლის გაზეთებს.
ბოლოს მ ოსწავლეები
შეაფასებენ სიკვდილით დასჯის კანონმდებლობის რეალურ მნიშვნელობას და მისი
აკრძალვის აუცილებლობას დისკუსიის სახით.
|
||||
დიფერენცირებული სწავლება
|
||||
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
არ მყავს
|
|||
არაქართულენოვანიმოსწავლეები(მოსწავლეები,
რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
არ მყავს
|
|||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
დავავალებ სიღრმისეულ
კვლკევას
|
|||
სასწავლო
პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
||||
აპარატურული
უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც
პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
||||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
||
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
||
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
||
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა ----------
|
||
პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
||||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
||
ელ.ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო
რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
||
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
||
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა ----------
|
||
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
|||
ბეჭდური მასალები
|
||||
ინვენტარი/მასალები
|
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტ- ,მასალები, თაბახები.
|
|||
ინტერნეტრესურსები
|
||||
სხვა რესურსები
|
დოკუმენტური ფილმი და
კედლის გაზეთები.
|
|||
პროექტის რეფლექსია
2017 წლის 15 ნოემბერს
59-ე
საჯარო
სკოლის
მე-10
კლასის
მოსწავლეებმა
წარმოადგინეს
სასწავლო
პროექტი
„ სიკვდილით
დასჯა.
სამართალი
თუ
დანაშაული?!
პროექტის
მიზნიდან
გამომდინარე,
მოსწავლეებმა
მოიძიეს
და
საფუძვლიანად
შეისწავლეს
უძველესი
სამართლის
კანონმდებლობიდან სასჯელის უმაღლესი ზომა-სიკვდილით დასჯა, სხვადასხვა ქვეყნების ისტორიიდან
აღწერეს
და
განიხილეს
სიკვდილით
დასჯის
მექანიზმი
თავისი
მრავალფეროვანი ფორმებით, წარმოდგენილი პრეზენტაციებით, თვალსაჩინოებებით
და
საინტერესო
დოკუმენტური
ფილმის
ჩვენებით
სწორად
გააანალიზეს
სასჯელის
უკიდურესი
ფორმის-
სიკვდილით
დასჯის
არაჰუმანურობა
და
გაუმართლებლობა.
ასევე დისკუსიის
შედეგად
დააფიქსირეს
თამამად
თავიანთი
შეხედულებები
ამ
უმძიმესი
და
ყოვლად
გაუმართლებელი
სასჯელის მიუღებლობასა და თვით დანაშაულის
. ფორმაზე.
მოსწავლეებმა განსაკუთრებული ცოდნა გამოავლინეს
საერთაშორისო
სამართლის
ისტორიიდან
, სწორად
ჩამოაყალიბეს
საქართველოს
კანონმდებლობის
ჰუმანური ბუნება, თამ,არის ეპოქიდან მოყოლებული
დღემდე,
დააფიქსირეს
თავიანთი
სუბიექტური
შეხედულებები
სიკვდილით დასჯის
ნეგატიურ
შედეგებზე
და
კრიმინალური
დანაშაულობების
ზრდასთან
პირდაპირპროპორციულ
დამოკიდებულებაზე,
კრიტიკულად
შეაფასეს
თანამედროვე მუსლიმანურ
ქვეყნებში სასჯელის უკიდურესი ზომის- სიკვდილით დასჯის
არაადამიანური
და
არაცივილიზებული
კანონმდებლობა.
მომავალში
ანალოგიური
სასწავლო
პროექტის
მომზადებისას
გავითვალსწინებ
უფრო
მეტად
მოსწავლეთა
საპრეზენტაციო
უნარ-ჩვევებს
და
უფრო
მეტად
ვიმუშავებ
ამ
მიმართულები.,
No comments:
Post a Comment