სასწავლო პროექტის ავტორი
|
||||
სახელი, გვარი
|
ლიანა ტუკვაძე
|
|||
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
|
ქ.თბილისი
|
|||
სკოლა
|
59 -ე
|
|||
პროექტის მონახაზი
|
||||
პროექტის დასახელება
|
||||
არა-
ძალადობას!
|
||||
პრობლემის აქტუალობა და პროექტის შინაარსი
|
||||
1)
პროექტი
აქტუალურია იმით, რომ თანამედროვე ცხოვრებაში მომძლავრებულმა ძალადობრიობამ
საზოგადოებას და განსაკუთრებით მოზარდ თაობას
მტკივნეული დაღი დაასვა, რის გამოც მოსწავლეების დაინტერესება ა მ
პრობლემის მოსაგვარებლად მნიშვნელოვნად ხელს შეუწყობს მათში სწორი მსოფლმხედველობისა და
ღირებულებების ჩამოყალიბებას!
|
||||
საგანი/საგნები
|
||||
სამოქალაქო განათლება
|
||||
საფეხური/კლასი
|
||||
მე-10
|
||||
პროექტის განხორციელების დრო
|
||||
1
თვე
|
||||
პროექტის საფუძვლები
|
||||
საგნობრივი სტანდარტები
|
||||
მოქ.X.2.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ადამიანური ღირსების არსი
მოქ.X.6.
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები
|
||||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
||||
მოსწავლეები მოიძიებენ და შეისწავლიან სხვადასხვა ინსფორმაციებს
ძალადობის შესახებ , იმსჯელებენ მის გამომწვევ მიზეზებზე და ძალადობის ფორმებზე,
გააანალიზებენ ამ საშინელი სენის გამოუსწორებელ შედეგებს, დასახავენ პრევენციულ
სტრატეგიებს და მიმართულებებს მის აღმოსაფხვრელად , თავისუფალი დისკუსიის
ფონზე გამოხატავენ სუბიექტურ
შეხედულებებს ძალადობის ხელშემწყობ
ფაქტორებზე (ოჯახი, სკოლა, საზოგადოება, ე,წ.ქუჩა, იდეოლოგია, პოლიტიკური
სისტემა და ა.შ.)
|
||||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები:
|
||||
ზოგადი კითხვა
თემატური კითხვები
|
ძალადობა-ვინ არის ნამდვილი დამნაშავე?!
ძალადობის რომელი ფორმაა გავრცელებული და რატომ?
როგორ ვებრძოლოთ ამ უსასტიკეს ქმედებას თითოეული ჩვენთაგანი?
|
|||
შინაარსობრივი კითხვები
|
შეიძლება
თუ არა ძალადობის მსხვერპლი თავად გახდეს მოძალადე?
|
|||
შეფასების გეგმა
|
||||
შეფასების დროის ჩარჩო(შეფასების სტრატეგიები)
|
||||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
||
პროექტის დასაწყისში
|
გონებრივი იერიში
მოსწავლეების
ნამუშევრების შემოწმება
|
|||
პროექტის მსვლელობისას
|
თანასწორთა უკუკავშირი
თვითშეფასება და რეფლექსია
დღიური
სტრუქტურირებული ინტერვიუები და დაკვირვება
|
|||
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
სლაიდ-შოუ
|
შეფასების სქემა
|
||
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
||||
პროექტის
დასაწყისში დავსვამ კითხვას;“რა არის ძალადობა?“ ვინ არის დამნაშავე?“
ნამუშევრების
მიხედვით დავადგენ მათ ცოდნას.
თითოეული
აქტივობის შემდეგ მოსწავლეები
შეაფასებენ შესრულებულ სამუშაოს და მისცემენ რჩევებს ერთმანეთს, ასევე გააკეთებენ თვითშეფასებას.
მოსწავლეთა
ერთი ჯგუფი მოამზადებს თვალსაჩინოებებს
ძალადობის თემაზე, ხოლო მეორე ჯგუფი იმუშავებს სლაიდ-შოუზე ,ძი რითადი ნაწილი კი
დაამუშავებს და მოამზადებს პრეზენტაციებს.
|
||||
სხვა საკითხები
|
||||
წინარე ცოდნა
|
||||
მოპსწავლეებმა უნდა
იცოდნენ ძალადობის გახმაურებული ფაქტები, მათი მტკივნეული
შედეგები და რეზონანსი.
|
||||
სასწავლო პროცედურები
|
||||
გონებრივი იერიშის სახით გავმართავ დისკუსიას ზოგად კითხვაზე
“ძალადობა- ვინ არის ნამდვილი დამნაშავე?
მოსწავლეებს დავუსვამ
კითხვებს:
1)რა მიზეზები იწვევს ძალადობას?
2)რა სახის ძალადობებია გავრცელებული
ყველაზე მეტად და რატომ?
3)როგორ ვებრძოლოთ ძალადობას?
4)ზრუნავს თუ არა და როგორ სახელმწიფო ძალადობის მსხვერპლ ადამიანებზე?
მოსწავლეებს
ვესაუბრები წარსული და თანამედროვე
ისტორიიდან ძალადობრივი ქმედებების უმძიმეს შედეგებზე,მის სოციალურ-
პოლიტიკურ და ფსიქოლოგიურ ასპექტებზე, ასევე ყურადღებას გავამახვილებ ბოლოდროინდელ
გახმაურებულ სკოლი მოზარდების ძალადობის ფაქტზე და განვაწყობ ჯგუფს მომავალი
დისკუსიისთვის.
კლასს დავყოფ
ჯგუფებად და თითოეულ ჯგუფს დავავალებ
მოიძიონ ინფორმაციები, რეალური ფაქტები ძალადობის სხვადასხვა ფორმებზე.
ოსწავლეები მოიძიებენ
და შეისწავლიან სხვადასხვა მასალებს და
ფაქტებს და წარმოადგენენ პრეზენტაციებს ძალადობის შესახებ, სადაც იმსჯელებენ მის
გამომწვევ მიზეზებზე, მძიმე ფიზიკურ, ფსიქოლოგიურ და სულიერ შედეგებზე, გააანალიზებენ
საზოგადოების ერთიანი კომპლექსური ძალისხმევის აუცილებლობას ამ „ვირუსული სენის“ აღმოფხვრის საქმეში.
ასევე გამოთქვამენ თავიანთ შეხედულებებს სხვადასხვა სახის ძალადობის ღმოფხვრის
პრევენციულ სტრატეგიებზე .
|
||||
დიფერენცირებული სწავლება
|
||||
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
არა მყავს
|
|||
არაქართულენოვანიმოსწავლეები(მოსწავლეები,
რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
არა მყავს
|
|||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
დავავალებ დამატებითი
გამოკითხვის ჩატარებას
|
|||
სასწავლო
პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
||||
აპარატურული
უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც
პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
||||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
||
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
||
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
||
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა ----------
|
||
პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
||||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
||
ელ.ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო
რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
||
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
||
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა ----------
|
||
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
|||
ბეჭდური მასალები
|
||||
ინვენტარი/მასალები
|
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტ-მასალები, თაბახები.
|
|||
ინტერნეტრესურსები
|
||||
სხვა რესურსები
|
სლაიდ-შოუ და კედლის
გაზეთები
|
Tuesday, May 15, 2018
პროექტი - არა ძალადობას!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment